Monday, October 26, 2020

Dział: Moda i uroda 2 Napisane przez październik 04 2020

Kontakt:  Ewa Masny  Tel. 22/878 26 89, 0698-629 402   Ewa Szandomirska Tel. 22/ 878 27 65, 0692-494-061

18 09 20  Dwufazowy peeling do twarzy  Anew Clinical 2-step Facial Peel

Peeling chemiczny stanowi innowacyjny dermokosmetyk z linii Anew Clinical. 

Intensywny dwufazowy zabieg, który dogłębnie oczyszcza skórę i usuwa z niej ślady uszkodzeń powstających przez lata.

Pierwsza faza polega na głębokiej eksfoliacji. Opakowanie zawiera 30 płatków z silną kombinacją 10% kwasu glikolowego, który rozpuszcza martwe komórki skóry, z ekstraktami papai i ananasa o działaniu odnawiającym. 

Druga faza ma działanie neutralizujące. Formuła oparta jest na kojących ekstraktach roślinnych m.in. z zielonej herbaty, ogórka, rumianku oraz wyciągach z grzybów morskich i grzybów shiitake o właściwościach ujędrniających. Opakowanie zawiera 30 płatków.

Produkt jest odpowiedni dla każdego rodzaju skóry, z wyłączeniem wrażliwej cery.

Rezultaty:  Po jednokrotnym użyciu: zauważalnie gładsza i jaśniejsza skóra, pory są oczyszczone i odblokowane

Po 7 dniach: 100% kobiet zauważyło poprawę napięcia skóry i jej przejrzystości oraz odblokowanie porów.

Po dłuższym użyciu: daje najbardziej pożądane rezultaty: odnawia skórę uszkodzoną przez niszczący wpływ środowiska i słońce, stopniowo likwidując jej niedoskonałości.

Sposób stosowania: w celu uzyskanie lepszych rezultatów zabieg powinien być stosowany codziennie rano lub wieczorem przez 2 miesiące. Oczyszczoną i osuszoną skórę należy przetrzeć równomiernie wytłaczaną stroną płatka z 1 fazy (omijając okolicę oczu). Może się pojawić uczucie mrowienia. Po pięciu minutach powinno się przetrzeć te same miejsca gładszą stroną płatka neutralizującego z 2 fazy. 

Można łączyć z innymi kosmetykami linii Anew. 

Zalecane jest stosowanie filtrów słonecznych w ciągu dnia, aby zapobiec przyszłym szkodom wywołanym przez słońce. 

Stosowanie produktu jest zalecane od 35 roku życia  Pojemność: 30 ml  Cena regularna:79,90 

źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora 

Dział: Moda i uroda 1 Napisane przez październik 04 2020

15 09 20 Anna Krzyżanowska – projektantka, dla której pasja stała się zawodem.

Absolwentka wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Szczecińskiego pierwszy raz w świat mody wkroczyła 8 lat temu. Anna Krzyżanowska projektuje kreacje, których wspólnym punktem jest kobiecość i elegancja.

Suknie ślubne, suknie wieczorowe, dzienne i koktajlowe składają się na unikatową kolekcję tworzoną przez projektantkę dla kobiet mających odwagę wyglądać indywidualnie i wyjątkowo.

Co wyróżnia Annę Krzyżanowską to bardzo osobiste podejście do każdej klientki. Kawa, niespieszna, spokojna rozmowa, wzajemne zaufanie stają się przyczyną powstawania wspaniałych projektów dla wyjątkowych kobiet.

Anna Krzyżanowska projektuje również pojedyncze egzemplarze mody męskiej. Są to przede wszystkim klasyczne garnitury oraz koszule, ale również odważne awangardowe projekty dla panów traktujących modę jak wyzwanie lub dobrą zabawę.

Pracownia Projektowa Anny Krzyżanowskiej prezentuje gotowe projekty casualowe oraz wieczorowe dla pań. Ponadto marka specjalizuje się w kreacjach szytych na zamówienie, w tym też sukni ślubnych oraz w projektowaniu mody męskiej, głównie eleganckich garniturów i koszul.

Pracownia Projektowa Anny Krzyżanowskiej Pałac Konstantego Zamoyskiego ul. Foksal 1 00-366 Warszawa

godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 11.00-19.00
kom. 500 162 925 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Media & Public Relations Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Anna Krzyżanowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sandra Do Manh Asystent Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 500 162 927

Magdalena Romanowicz Manager Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 500 162 924

Dział: Moda i uroda 3 Napisane przez wrzesień 28 2020

Perfumeria Quality LIM Galleria – Hotel Marriott Warszawa Aleje Jerozolimskie 65/79 tel/fax: (22) 630 64 97

Perfumeria Quality LIM Galleria INFORMACJA PRASOWA 20 09 20

Perfumeria Quality jest najstarszą i najbardziej renomowaną luksusową perfumerią w Polsce. Jeszcze w 1991 r. Stanisława Missala postanowiła założyć butik z kosmetykami selektywnymi na warszawskim Bemowie. Zgromadziła tam ofertę najsłynniejszych firm kosmetycznych z całego świata. Cztery lata później otworzyła kolejną perfumerię w Centrum LIM przy hotelu Marriott, oferując najszerszą w Warszawie gamę luksusowych kosmetyków zgromadzonych w jednym miejscu. W 2003 r. powstała perfumeria w Centrum Handlowym Blue City.

Wtedy też dojrzała myśl o nawiązaniu współpracy z najbardziej uznanymi i rozpoznawanymi luksusowymi markami niszowymi na świecie. Inspiracją stały się podróże po Francji, Anglii i Włoszech. „Chcieliśmy, aby Polacy mogli doświadczać najwyższego luksusu tu na miejscu, w kraju” - wspomina Stanisława Missala. Przedsięwzięcie to wymagało mobilizacji młodszego pokolenia rodziny Missala: synów Michała i Mateusza oraz ich żon Agnieszki i Joanny. Docierali do firm i prowadzili negocjacje w sprawie ich wprowadzenia na rynek. Perfumeria Quality była już wtedy rozpoznawana na świecie, dlatego znamienite marki z pełnym zaufaniem powierzały jej swoje najwyższej klasy produkty.

Po kilku latach pracy widać efekty. Asortyment marek niszowych w Quality jest imponujący. Magazyn Kosmetyki przyznał w związku z tym Perfumeriom Quality Missala specjalnego Oskara 2006 za sprowadzenie do Polski elitarnych kosmetyków. Wzrasta też świadomość klientów. Przychodzą i mówią, że poszukują dla siebie zapachu niespotykanego i oryginalnego, który podkreśli ich indywidualizm i wyjątkowość. Wiedzą, że w Quality znajdą produkty, których nie ma nigdzie indziej.

Śladem warszawskich perfumerii państwa Missala podążają inne perfumerie w Polsce. Te, które zdecydowały się nawiązać z nimi współpracę i dołączyć do swojej oferty legendarne marki niszowe promują się nazwą „Quality’s Choice”.

Do perfumerii Quality chętnie przyjeżdżają goście z zagranicy. Tylko w ciągu ostatniego roku klienci mogli spotkać twórców swoich ulubionych perfum: Camille Goutal, Jean-Charles Brosseau i małżeństwo Micallef. To niepowtarzalna okazja, aby porozmawiać o sztuce i tworzeniu perfum, dobrać dla siebie zapach, odpocząć chwilę w pięknym wnętrzu i przyjemnej atmosferze perfumerii. Ściągają tu także przedstawiciele polskiego świata mody, sztuki, teatru i filmu.

W dzisiejszym świecie ludzie są zbyt zapracowani, aby tracić czas w centrach handlowych i zastanawiać się nad wyborem właściwych dla nich produktów – mówi Stanisława Missala – za punkt honoru uznajemy zapewnienie klientom obsługi najwyższej klasy. Chcemy, aby sprzedaży luksusowego kremu i zapachu towarzyszyła starannie dobrana prezentacja”. Dobry i drogi produkt wymaga większego wysiłku sprzedawcy. Skierowany jest do wąskiej grupy odbiorców, nie jest reklamowany na bilbordach i w wielonakładowej prasie.

Tak jak klient spodziewa się dobrego wina w dobrej restauracji, tak i klienci perfumerii oczekują najlepszej porady. Przychodzą tutaj po rzeczy wyjątkowe i piękne. Mogą mieć pełne zaufanie, że otrzymają najwyższej klasy produkt, a przy okazji nabędą wiedzę. W taki sposób tworzy się coraz większa grupa znawców luksusowych perfum, prawdziwych koneserów. Jest to ważny cel misji Perfumerii Quality.

Ciekawostką jest wystrój salonów, stanowiący połączenie antycznych
i nowoczesnych mebli. Poprawiając makijaż, można przeglądać się w barokowym lustrze, a pijąc kawę, odpoczywać na ludwikowskiej kanapie. To wynik zamiłowania właścicielki perfumerii do sztuki i piękna. Wychowanie w domu pełnym artystów zaszczepiło w niej zmysł artystyczny, którym dzieli się z klientami, „a tak naprawdę – podkreśla pani Missala – uważam ich za swoich przyjaciół i przyjaciół moich perfumerii.”

Perfumeria Quality LIM Galleria – Hotel Marriott 00-697 Warszawa  Aleje Jerozolimskie 65/79  tel/fax: (22) 630 64 97

Perfumeria Quality Centrum Handlowe Blue City 02-222 Warszawa  Aleje Jerozolimskie 179 tel/fax: (22) 311 72 31

Dział: Moda i uroda 2 Napisane przez wrzesień 28 2020

17 09 20  Pomiędzy tradycjami Projektanci claire.dk

Projektanci claire.dk, tworząc kolekcję firmy, czerpali w tym sezonie z brytyjskiego dziedzictwa kulturowego.
Kolekcja prezentuje tradycje minionych lat, zestawiając je ze sobą w odważny i nietuzinkowy sposób.

Intensywne emocje charakterystyczne dla lat 40. i 50. połączono z wyraźnym akcentem lat 60. i kolorowym stylem biznesowym lat 70.

Kolekcję claire.dk charakteryzuje elegancja i romantyzm – nowatorski design połączony z nutą nostalgicznego blasku.

Inspiracją był styl hollywoodzkich gwiazd, co znalazło swój wyraz w postaci ekscytującego stylu, estetyki i nowoczesności.

W tej ekskluzywnej kolekcji użyto szlachetnych tkanin.

źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora 

Dział: Moda i uroda 1 Napisane przez wrzesień 28 2020

15 09 20 Fashion Designer Awards W paryskiej atmosferze szyku i elegancji ….

W paryskiej atmosferze szyku i elegancji w H15 Boutique Apartments przy ul. Poznańskiej 15, goście konferencji za sprawą tematu kolejnej edycji FDA – Essence de Paris przenieśli się na paryskie bulwary, do paryskich kafejek i atelier znanych projektantów.

Dla Ady Fijał nie ma Paryża bez Edith Piaf, Różena Opalińska zabrałaby uczestników do dzielnicy Marais bo właśnie z ulicy czerpie inspiracje, dla Beaty SadowskiejParyż jest sexy, a Franuzów kocha za umiejętność celebrowania życia. Dorota Williams podczas stylizacji w klimacie paryskim postawiłaby na mix stylu vintage i nowych propozycji Chanel, Edyta Herbuś kocha paryskie sesje, a dla Anny Męczyńskiej  Paryż to marzenie.

Moda i Paryż to duet idealny, dlatego w jury kolejnej edycji jest wielu znakomitych projektantów.

Dbałość o szczegóły i detale jest podstawą. Jestem ciekaw jak młodzi ludzie do tego podejdą. Dobry warsztat przydaje się i jest bazą w przyszłości by uprawiać ten zawód" powiedział Tomasz Ossoliński. Sabrina Pilewicz podkreśliła, iż "Wiele zawdzięczam konkursowi ... Staż u Georgesa Chakra w Libanie dał mi inne spojrzenie na modę, na świat na pokazy w Nowym Jorku. Tak na prawdę znalazłam po nim swoje miejsce i kolejno realizuję marzenia", a Łukasz Jemioł dodał "Bycie projektantem to taki złożony zawód. Nie tylko polegający na byciu artystą ale do tego też trzeba mieć jakieś pojęcie biznesowe ... Aby się przebić i być ciekawym to na sukces musi składać się wiele czynników ... milion dodatkowych działań, które wpływają na to że jesteśmy w tym a nie innym miejscu."
Zwycięzca edycji FDA oprócz głównej nagrody finansowej 15 tysięcy od MSKPU, wyjedzie z Cisowianką Perlage - Partnerem Strategicznym Konkursu na prestiżowe targi tkanin TISSU PREMIER we Francji, oraz do Kopenhagi, na staż do atelier Anne Sofie Madsen.

Redaktor naczelna VIVA Moda Agnieszka Ścibior oprócz stażu w redakcji zaproponuje sesje na łamach magazynu.

Joanna Sokołowska-Pronobis - pomysłodawczyni i producentka FDA na zakończenie zacytowała Ernesta Hemingway’a "Jeżeli miałeś wystarczająco dużo szczęścia, żeby mieszkać w Paryżu w młodości, to gdziekolwiek pojedziesz Paryż zawsze w Tobie zostanie, bo Paryż to uczta, którą można przenosić", a potem już wszyscy popijając Cisowiankę Perlage, kosztowali specjałów restauracji Singnature w H15 Boutique Apartments. Jak postrzegają Paryż jurorzy konkursu można przeczytać na fan page’u Fashion Designer Awards na facebooku.

Spotkanie poprowadziła Karolina Malinowska.

źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora Foto; Janusz Hejżyk

Dział: Moda i uroda Napisane przez wrzesień 26 2020

20 09 20 Winiarze chcą ratować polskie sadownictwo

AMBRA tworzy centrum rozwoju i wsparcia dla lokalnych sadowników i winnic

W Polsce rośnie liczba winnic i entuzjastów lokalnych win. Kilkanaście lat temu mało kto wierzył, że nad Wisłą można zrobić dobre chardonnay. Teraz czas udowodnić, że równie szlachetne jak winogrona są inne polskie owoce. Grupa AMBRA powołuje do życia Fundację Winiarnie Zamojskie, której celem jest wpieranie polskich winiarzy i sadowników.

Rynek wina w Polsce rośnie nieprzerwanie od 10 lat – średnio 7% rocznie. Rośnie również zainteresowanie polskimi winami. W 2019 zarejestrowanych było w Polsce 230 producentów win i ponad 400 winnic, których łączna powierzchnia upraw przekroczyła ponad 400 hektarów. Zbiory winogron pozwalają wyprodukować jedynie około 700 tysięcy butelek polskich win. To dużo mniej niż chcieliby kupić polscy konsumenci. Dlatego Grupa AMBRA - właściciel największej w Polsce sieci sklepów winiarskich i producent Cydru Lubelskiego - proponuje, by wykorzystać potencjał i bogactwo nie tylko polskich winogron, ale również innych, równie szlachetnych owoców jak gruszka, porzeczka czy wiśnia.

. Misją Fundacji jest praca na rzecz strategii rozwoju polskiego winiarstwa. Chcemy zabiegać o stworzenie definicji wina owocowego na wzór wina gronowego. Dla nas jednak wino jest jedno. Z jednaj strony chcemy zrównania statusu wina owocowego z winem gronowym. Z drugiej strony z równą atencją chcemy wspierać powstawanie winnic - rozwoju win gronowych na Zamojszczyźnie - mówi Prezes Grupy AMBRA Robert Ogór.

Przed Fundacją Winiarnie Zamojskie stoją trzy główne cele.

Pierwszy to ochrona i stworzenie warunków dla rozwoju polskiego winiarstwa. Tu pierwszym krokiem powinno być wprowadzenie definicji win owocowych opartej na świeżym surowcu, zakazie użycia dodatków i koncentratów. Przepisy te stworzyłyby podstawę do budowania świadomości oraz wizerunku produktów, jednocześnie atrakcyjnych dla konsumentów i ważnych dla rolnictwa.

- Definicja wina jako produktu naturalnego blokuj uprzemysłowienie i koncentrację produkcji, wymusza kultywację upraw i wreszcie co najważniejsze: uprzywilejowuje sadownika w procesie produkcji. Ta definicja zapewnia naturalny produkt, bardzo wrażliwy na warunki i trudny w produkcji, ale przez to zróżnicowany i z każdego regionu inny. Restrykcyjna definicja jest kluczem do każdego szlachetnego produktu. W Europie stworzyła bogactwo świata wina – i to w podwójnym znaczeniu: bogactwo odmian i smaków win i regionów, które pokochali konsumpcji na całym świecie. Po drugie jednak bogactwo setek tysięcy winiarzy w biednych kiedyś regionach – byłych rolników i całych regionów na winie stojących – argumentuje Robert Ogór.

Drugim celem Fundacji jest ułatwienia inwestycji w produkcję win gronowych i owocowych. Wsparcie sektora win owocowych rozwinęłoby znaczącą gałąź przemysłu przetwórczego

Trzeci główny cel Fundacji opiera się na promocji polskich win z owoców i win gronowych, dzięki której na rynku pojawi się szeroka gama produktów winiarskich, których ofertę najłatwiej dziś porównać z popularnością piw rzemieślniczych.

- W tej chwili polscy winiarze i sadownicy muszą pokonywać wiele barier - nie ukrywa Wioletta Wilkos, Prezes Fundacji Winiarnie Zamojskie. - Biurokracja, niejasność zapisów prawnych, podatkowych i ubezpieczeniowych, utrudniony dostęp do sieci handlowych to tylko niektóre z problemów. Dlatego postawiliśmy sobie za cel stworzenie organizacji, która będzie wspierać sadowników i winiarzy nie tylko w

kwestiach prawnych, ale również w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych, prowadzeniu winiarni czy produkcji wina. Mamy w planach organizację m.in. warsztatów, kampanii promocyjnych. Chcemy być głosem winiarzy i sadowników w dialogu z rządem, instytucjami unijnymi oraz ośrodkami naukowo-badawczymi.

W ramach organizacji działają już dwie roztoczańskie winnice: Dwór Sanna oraz Winnica Zamojska. Charakteryzuje je limitowana, butikowa produkcja, ręczny zbiór winogron i pasja winiarzy, którzy osobiście angażują się w powstawanie każdej butelki wina. Dowodem na szlachetność polskich win z owoców ma być Winiarnia Zamojska - nowa propozycja win Grupy AMBRA.

- Ciepły klimat Roztocza, znaczące różnice temperatur między dniem a nocą, łagodne wzgórza oraz lessowe gleby tworzą doskonałe warunki do uprawy winorośli i innych owoców - podkreśla Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA.

Na Roztoczu już od średniowiecza zakładano winnice i rozwijano winiarstwo. Współczesny Roztoczański Szlak Winnic zrzesza kilkanaście winnic na trasie 200 km.

- Roztocze to również region słynący z najlepszych owoców: gruszek, wiśni, malin, porzeczek. Mają one te same właściwości, co winogrona: intensywną barwę, bogaty aromat, zbalansowany świeży smak, wyczuwalne nuty pestek, kwasowość i delikatną naturalną słodycz. Winiarnia Zamojska czerpie z tego bogactwa natury oraz najlepszych tradycji polskiego winiarstwa. Efektem są szlachetne odmiany polskich win, bogate w owocowe aromaty i zaskakujące świeżością - mówi Artur Dubaj.

Roztocze z doświadczeniem Winiarni Zamojskiej ma więc duży potencjał by w szybkim czasie stać się centrum rozwoju i wsparcia dla lokalnych winnic.

Ze strony fundatora, działania Fundacji będą wspierane przez wprowadzenie na rynek w 2019 roku win Winiarnia Zamojska. Wina te są przykładem wykorzystania bogactwa polskich owoców do wytworzenia produktu wysokiej jakości, opartego wyłącznie na świeżych owocach i sokach.

Pracując nad Cydrem Lubelski odkryliśmy niezwykły potencjał winiarski lokalnych owoców. Dotarło do nas, że gruszka dla wina białego czy czarna porzeczka dla czerwonego to prawdziwe ukryte skarby nie mniejsze niż winogrona – aromatyczność, kwasowość, taniny w niezwykłych dla winiarza połączeniach. Chcieliśmy to wszystko odkryć a sposób był prosty: Na początek wnieśmy co najlepsze z winifikacji win gronowych i zastosujmy do naszych owoców. Jesteśmy dopiero po pierwszym roczniku, rozpoczęliśmy dopiero próby z uszlachetnianiem, starzeniem w beczkach, do którego np. wino z czarnej porzeczki lub wyśni jest wręcz urodzone – dodaje Artur Dubaj.

www.winiarniazamojska.pl Kontakt dla mediów: Consulting’n More Natalia Waszczuk Account Executive Tel. 793 999 383 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział: Moda i uroda 1 Napisane przez październik 22 2015

22 10 15  ELLE Style Awards 2015 w PKiN. To o nich w tym roku w polskim świecie mody było najgłośniej. W Sali Ratuszowej Pałacu Kultury i Nauki odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród ELLE Style Awards 2015. Redakcja magazynu ELLE oraz czytelniczki przyznali nagrody w sześciu kategoriach:

Dział: Moda i uroda 1 Napisane przez październik 15 2015

17 10 15  Pokaz Mody MODO Domy Mody

Warszawa, 17.10.2015r.   Wielkie Otwarcie MODO Domy Mody

Już w najbliższy weekend MODO Domy Mody będą gościć w swoich wnętrzach pierwszych pasjonatów mody. Pod dachem tego nowoczesnego konceptu butikowego, swoje miejsce znalazło 350 twórców, producentów, sprzedawców i importerów odzieży, butów oraz szerokiej gamy dodatków. W trakcie Wielkiego Otwarcia na pierwszych Klientów czekać będzie moc atrakcji: wyjątkowo okazyjne ceny, spotkania z projektantami, zakupy z gwiazdami, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami i wiele innych przyjemności.

Dział: Moda i uroda 1 Napisane przez październik 17 2015

15 10 15 Konferencja Prasowa MODO

Warszawa, 15.10.2015r.   Wielkie Otwarcie MODO Domy Mody

Już w najbliższy weekend MODO Domy Mody będą gościć w swoich wnętrzach pierwszych pasjonatów mody. Pod dachem tego nowoczesnego konceptu butikowego, swoje miejsce znalazło 350 twórców, producentów, sprzedawców i importerów odzieży, butów oraz szerokiej gamy dodatków. W trakcie Wielkiego Otwarcia na pierwszych Klientów czekać będzie moc atrakcji: wyjątkowo okazyjne ceny, spotkania z projektantami, zakupy z gwiazdami, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami i wiele innych przyjemności.

Reklama 1
Category Name

Lorem ipsum dolor elit sit amet, consectetuer adipiscing proin sed odio.

Kontakt z redakcją

Follow us on Twitter
Like us on Facebook
Join us on Google+
Reklama 2
Reklama 3
Expo

Wiadomości Warszawskie

Działają na rynku od 2002 roku. Od początku pracują dla nas dziennikarze i fotoreporterzy z wieloletnim doświadczeniem w prasie ogólnopolskiej, regionalnej i specjalistycznej. Dzięki nim możemy zaoferować Państwu najwyższej jakości materiały prasowe, zdjęcia i reportaże o różnorodnej tematyce , również w postaci filmów w tym m.in. fotoreportaże, wywiady, relacje z imprez i wydarzeń, planów filmowych, ciekawostki, materiały poradnikowe, itp. Do Państwa dyspozycji oddajemy także bogate archiwum prasowe i fotograficzne z minionych wydarzeń. Pełna lista kategorii i tematów dostępna jest na naszej stronie wiadomości warszawskie.