Targi 11
Kolejna edycja Targów BIOEXPO za nami! Wśród wielu wystawców i wielu stoisk nie mogło zabraknąć stoiska Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Podczas trzech dni targów, odwiedzający mogli na stoisku skorzystać z dwóch stref: strefy konsultacji oraz strefy pokazów kulinarnych.
Strefa konsultacji oferowała pięć stref tematycznych, w których każdego dnia byli dostępni eksperci. Uczestnicy mogli posłuchać o zagadnieniach z każdego obszaru tematycznego, a także skorzystać z indywidualnych konsultacji.
Wśród ekspertów można było spotkać m.in. Martynę Krawczyk, Urszulę Sołtysiak, Annę Jurkowską, Magdalenę Świąder, Konrada Nowakowskiego oraz Aleksandrę Stronkowską.
Strefa pokazów kulinarnych była prowadzona przez Sylwię Majcher.
Codziennie odbywały się pokazy kuchni zero waste. Uczestnicy nie tylko mogli obserwować proces tworzenia dań, ale również mogli ich następnie skosztować i wymienić się doświadczeniami kulinarnymi.
Stoisko w ramach Targów BIOEXPO było dofiansowane przez Unię Europejską.
Polska Izba Żywności Ekologicznej zrzesza ponad 100 przedsiębiorców reprezentujących wszystkie segmenty rynku BIO w Polsce: rolników, przetwórców, producentów, dystrybutorów i sklepy, jednostki certyfikujące i branże pokrewne: producentów naturalnych kosmetyków, środków czystości, nawozów czy biokompostowalnych opakowań i naczyń jednorazowych.
Targi BIOEXPO 2022 6-8 października 2022 PTAK WARSAW EXPO Aleja Katowicka 62, Nadarzyn
Kontakt dla mediów Aleksandra Stronkowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 665 590 237
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Polskie Forum Żywności Ekologicznej za nami!
Trzy dni, cztery panele tematyczne i blisko pięćdziesięciu ekspertów –
Polskie Forum Żywności Ekologicznej właśnie się zakończyło. Wydarzenie to było niepowtarzalną okazją do poznania i rozpoczęcia swojej drogi z produktami ekologicznymi. Goście opowiedzieli m.in. o żywności ekologicznej i jej produkcji, dbałości o naszą planetę oraz przybliżyli tematykę ekologicznych opakowań
i sprzedaży bio produktów. W tym roku w Forum wzięło udział ponad 300 osób.
„W tym roku na Polskim Forum Żywności Ekologicznej stawialiśmy na międzynarodową debatę. Od przedstawicieli Danii, Austrii oraz Holandii mogliśmy dowiedzieć się, jak funkcjonuje rynek BIO w tych krajach, co wpłynęło na sukces tych rynków oraz czego możemy się od nich nauczyć. – mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Program tegorocznego Polskiego Forum Żywności Ekologicznej
Tegoroczne Forum Żywności Ekologicznej było podzielone na cztery Panele:
Tworzymy rynek eko, Jak dołączyć do ryku eko, Trendy w eko oraz Zrównoważony rozwój.
Organizatorzy podczas czwartej edycji wydarzenia podjęli podczas każdego z paneli różną tematykę.
Tworzymy rynek eko dotyczył zmian w polskich przepisach, tego jakie plany ma ministerstwo związane z rozwojem rynku BIO. Przedstawiciele największych europejskich organizacji, w tym IFOAM Organics Europe opowiedzieli o dobrych praktykach w krajach, w których żywność europejska zyskała już wysoką pozycję na rynku. Podczas panelu Jak dołączyć do rynku eko prelegenci mówili o tym. jak przejść na rolnictwo ekologiczne. Nie zabrakło również tematów dotyczących opakowań ekologicznych. Panel Trendy w eko był poświęcony konsumentom i kierunkom eksportowym, sprzedaży online oraz trendom na różnych rynkach. Ostatni z paneli Zrównoważony rozwój był skierowany nie tylko do osób zajmujących się ekologią, ale również dla konsumentów, dziennikarzy, były na nim poruszone kwestie zdrowia i żywności ekologicznej.
Polskie Forum Żywności Ekologicznej było dofinansowane z środków Unii Europejskiej.
Polska Izba Żywności Ekologicznej zrzesza ponad 100 przedsiębiorców reprezentujących wszystkie segmenty rynku BIO w Polsce: rolników, przetwórców, producentów, dystrybutorów i sklepy, jednostki certyfikujące i branże pokrewne: producentów naturalnych kosmetyków, środków czystości, nawozów czy biokompostowalnych opakowań i naczyń jednorazowych.
6-8 października 2022 PTAK WARSAW EXPO Aleja Katowicka 62, Nadarzyn Kontakt dla mediów Aleksandra Stronkowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 665 590 237
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Przedstawiciele branży handlowej spotkają się 23-24 listopada br. na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To wiodące wydarzenie sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku będzie ono szczególne ze względu na innowacyjność prezentowanych rozwiązań opartych na automatyzacji i robotyzacji, rozwiniętych w czasie pandemii.
Po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią wracają Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Przez ten czas branża handlowa przeszła ogromne zmiany. Zaadaptowała się do dynamicznej sytuacji gospodarczej w zakresie warunków epidemiologicznych, społecznych, finansowych, podatkowych, energetycznych i surowcowych.
Rewolucja w automatyzacji i robotyzacji - Nowe wyzwania wymagały szybkiego wdrożenia nieszablonowych rozwiązań, by bezpiecznie funkcjonować w trudnych warunkach. Zapowiada się więc bardzo ciekawa edycja, podczas której producenci technologii i wyposażenia przybliżą przedstawicielom sieci, centrów handlowych, najemcom i właścicielom sklepów wiele nowych inteligentnych rozwiązań. A ci długo czekali na możliwość zobaczenia wszystkiego w jednym miejscu.
– Nastąpił bardzo duży skok technologiczny w branży, a rozwiązania, które będzie można zobaczyć podczas najbliższych Targów RetailShow, to wręcz rewolucja w automatyzacji i robotyzacji. Wyróżnia się też trend energooszczędności i dalszego rozwoju sztucznej inteligencji w zarządzaniu procesami – zapowiada Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu, organizator Targów RetailShow.
Targi RetailShow, odbyły się już 10 razy i są oceniane jako najlepsza impreza wystawiennicza branży retail. Wystawcy doceniają jej renomę, program towarzyszący dostosowany do bieżących potrzeb i międzynarodowy zasięg. Co roku grono ponad 5 tys. odwiedzających, reprezentantów wszystkich rodzajów sieci: spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz sklepów specjalistycznych, miało dostęp do oferty ponad 200 wystawców.
Część najnowocześniejszych rozwiązań będzie można zobaczyć w Modelowym Sklepie. To miejsce zawsze stanowiło serce wydarzenia, dociera tam każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie wyeksponowanych rozwiązań. Tegoroczna odsłona Modelowego Sklepu będzie w połowie bezobsługowa, co stanowi odpowiedź na wyzwania branży, a więc brak kadr i postcovidowe przyzwyczajenia klientów.
Źródło wiedzy -- Poza bogatą ofertą produktów i usług mocną częścią Targów RetailShow są wydarzenia towarzyszące. To przede wszystkim całodniowa konferencja RetailCongress, warsztaty w Teatrze Innowacji i konkursy branżowe.
– Na tegorocznej konferencji z pewnością nie zabraknie dyskusji o dostosowaniu branży retail do dynamicznej sytuacji rynkowej, spełnianiu potrzeb klientów i mierzeniu się z wyzwaniami, takimi jak brak zasobów ludzkich do obsługi kupujących oraz kryzys energetyczny. Zgodnie z zapotrzebowaniem naszych partnerów poświęcimy też dużo uwagi na cyfrową transformację – zapowiada Wojciech Smoktunowicz.
Program Retail Congress odpowie na potrzeby branży i pozwoli poznać najbardziej innowacyjne rozwiązania w obszarze automatyzacji i robotyzacji, które usprawniają procesy zakupowe oraz wspomagają magazynowe i logistyczne. Konferencja będzie okazją do bezpośredniej wymiany opinii i doświadczeń specjalistów, co po długiej przerwie nabiera wyjątkowego znaczenia.
Informacje praktyczne -- 11. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym Targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi Koncept-L i SONY, a Sponsorem Retail Congress firma Manhattan Associates.
Kontakt dla mediów: Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, tel. + 48 601 99 10 89 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wojciech Smoktunowicz, Category Manager ECP Polska Sp. z o.o., tel. + 48 883 773 306 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2022 największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora
Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Targów reklamy i poligrafii reklamowej obfituje w nowości. W tym roku po raz kolejny, ze względu na bardzo duże zainteresowanie wystawców, impreza została podzielona na dwa sektory branżowe: reklama & marketing oraz dostawcy mediów i maszyn. Dla zwiedzających organizatorzy przygotowali również różnorodne wydarzenia dodatkowe.
Licznie przybywający zwiedzający mieli okazję nie tylko zapoznać się z najnowszą ofertą produktową wystawców targów, ale również wziąć udział np. w konferencji MARKETING MIX dla druku i poligrafii.
Odwiedzający halę Festiwal Marketingu chętnie również odwiedzali strefę konkursów. W hali nr I można podziwiać najciekawsze gadżety reklamowe konkursu SUPER GIFT, W trakcie targów zostanie wybrana Nagroda Publiczności wyłoniona na podstawie oddanych głosów. Zwiedzający mogą także dokonywać wyboru w konkursie POS STARS. Ekspozycja, zgłoszonych do udziału w rywalizacji, display’ów to kolejny element uzupełniający bogatą ofertę wystawienniczą hali nr I.
Równie bogaty program przygotowano dla odwiedzających halę nr III dedykowaną branży poligraficznej.
Wydarzeniem towarzyszącym targom jest dwudniowa dedykowana dla dyrektorów i właścicieli drukarń konferencja MARKETING MIX.
Na odwiedzających EXPO XXI Warszawa czeka 250 wystawców prezentujących szeroką ofertę produktową: od gadżetów reklamowych począwszy, przez materiały POS, opakowania, branżę eventową, na mediach i maszynach kończąc.
Festiwal Marketingu – Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku
Największe w drugiej połowie targi reklamy i druku. Wystawcami są importerzy i producenci artykułów promocyjnych, drukarnie, producenci POS, firmy eventowe oraz dostawcy mediów i maszyn. Wydarzenie dedykowane jest przedstawicielom agencji reklamowych, drukarni oraz pracownikom działów marketingu. Targi odbywają się w strategicznym miejscu w stolicy – EXPO XXI Warszawa, 14-15 września 2022 r.
Więcej informacji: www.festiwalmarketingu.pl
Rejestracja na targi przebiega w 2 krokach: REJESTRACJA ONLINE JEST BEZPŁATNA. REJESTRACJA PODCZAS TARGÓW JEST PŁATNA – 30 zł brutto.
Na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość potwierdzającą rejestrację.
Skontaktujemy się z Tobą w celu weryfikacji formalnej.
OOH magazine Sp. z o.o., Al. Roździeńskiego 86a/IIIc, 40-203 Katowice tel./fax + 48 32 206 76 77
Skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora Materiał Przygotował - Janusz Hejżyk
Jak wynika z najnowszych badań NielsenIQ Polacy coraz chętniej sięgają po towary marek własnych. W czerwcu br. ich udział w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1%. Jest to nie tylko efekt pogarszającej się kondycji finansowej wielu gospodarstw domowych, które szukają produktów w niższych cenach, ale także polityki sklepów wielkopowierzchniowych konsekwentnie rozwijających ofertę tego segmentu produktów oraz dostosowania ich do oczekiwań klientów.
Działania sklepów E.Leclerc, właściciela wielokrotnie nagradzanej przez klientów Wiodącej Marki – brandu, pod którym oferowane jest obecnie niemal 3 tys. produktów, bardzo dobrze wpisują się w te trendy.
Wzrost popularności marek własnych
Ostatnie dwa lata przyniosły dużo zmian w postawach klientów. Zdaniem NielsenIQ już pandemia podzieliła Polaków na dwa typy kupujących, których postawy wyraźnie kształtuje sytuacja finansowa. Obecnie polaryzacja ta pogłębiana jest przez wzrost inflacji. Według najnowszych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2022 wyniosła ona 16,1% rok do roku.
Jednym z powodów takiego wzrostu zainteresowania markami własnymi jest ich konkurencyjna cena. Są one z reguły o ok. 20-30% tańsze od produktów markowych, co czyni je naturalnym wyborem klientów, zwłaszcza w czasach zawirowań gospodarczych. – To jednak nie jedyny powód wzrostu popularności produktów marek własnych. Są one już z nami od wielu lat i przez ten czas wyrobiły sobie już renomę oraz zaufanie klientów, którzy doskonale wiedzą, że za niższą ceną nie idzie utrata jakości – mówi Jacek Stachoń, dyrektor ds. rozwoju produktów marek własnych E.Leclerc Polska.
Jak dziś kupują Polacy
NielsenIQ przeanalizował także to na czym i jak - w obecnej sytuacji - Polacy planują oszczędzać. Okazuje się, że dla klientów wciąż pierwszorzędne znaczenie ma cena. Zwłaszcza w Polsce, gdzie miała ona zawsze największy wpływ na decyzje zakupowe. Według badań, aż 7 na 10 kupujących deklaruje znajomość cen artykułów spożywczych, a 8 na 10 robiąc zakupy poszukuje promocji.
Z badań NielsenIQ wynika, że choć w ostatnim czasie wzrost dynamiki sprzedaży tego typu produktów nieco zwolnił to wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Na zadawane przez ankieterów pytanie: czy przy zakupie zwraca Pan/Pani uwagę czy produkty są eko/bio/naturalne odpowiedzi „bardzo się zgadzam” i „zgadzam się” udzieliło 35%, zaś 51% przyznało, że stara się wybierać produkty wyprodukowane w Polsce. Badania wskazują także na lekkie zahamowanie wzrostu sprzedaży produktów bez laktozy (z 33% w roku 2020 do 20% w roku 2022) oraz napojów roślinnych (z 38% w roku 2020 do 19% w roku 2022). – Zmniejszenie dynamiki jest w obecnej sytuacji zrozumiałe. Nie oznacza to jednak w żadnym razie, że Polacy zaczną kupować mniej tego typu produktów. Na pewno jednak bardziej będą zwracać uwagę na ich ceny. Oznacza to tylko, że ekologiczne produkty marek własnych będą cieszyć się jeszcze większą popularnością – mówi dyrektor ds. rozwoju produktów marek własnych E.Leclerc Polska.
Jednocześnie 35% deklaruje, że ogranicza spożycie mięsa. Przekłada się to na wzrost sprzedaży produktów wegańskich. Dlatego stale poszerzamy gamę naszych produktów wegetariańskich czy o obniżonej zawartości cukru, gdzie smak i zdrowie idą w parze – podsumowuje Jacek Stachoń.
Co będzie kształtować rynek FMCG?
Agencja NielsenIQ zidentyfikowała 4 różne obszary, w ramach których będzie kształtowała się przyszłość branży FMCG: innowacje produktowe, technologia, transformacja retailu oraz społeczeństwo i zrównoważony rozwój.
E.Leclerc, mając na uwadze powyższe wyzwania, już w 2020 r. przygotował księgę zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju. Znalazły się w niej wówczas m.in. deklaracje dot. wprowadzenia ekologicznych produktów marek BIO VILLAGE oraz UNI VERT – jest ich dziś już ponad 280. Prowadzona jest też stała kampania edukacyjna polegająca na informowaniu klientów o tym, jak zdrowo gotować oraz jakich produktów używać. Firma zobowiązała się także do wyeliminowania z produktów wielu składników uznawanych za niekorzystne dla zdrowia. Pod szyldami marki własnej E.Leclerc znajduje się także wiele produktów innowacyjnych. Są to m.in. szczoteczka do zębów z wymienną końcówką czy szampon w kostce. W sklepach można także kupić ciasto francuskie bez glutenu – jest to jedyny taki towar na polskim rynku. Warto też dodać, że już w 2000 r. pojawiła się możliwość kupna towarów E.Leclerc przez internet. Pierwszym takim punktem był sklep na warszawskim Żoliborzu. Obecnie za pośrednictwem sieci można zamawiać zakupy z 18 sklepów w Polsce, a posiadając aplikację Bonus E.Leclerc można na bieżąco śledzić atrakcyjne oferty.
Kontakt dla mediów Jacek Borkowski Public Dialog Tel: 530 544 454 Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Karolina Osińska Public Dialog Tel: 535 743 225 Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
źródło; materiały prasowe dystrybutora- lub organizatora Materiał Przygotował Janusz Hejżyk